Sunday, April 27, 2014

Nostaljik İstanbul ve İzmir Fotoğrafları

O anı ölümsüzleştiren fotoğraflara değer veriyorum. Her fotoğraf güzel aslında, amatör, profesyonel, siyah & beyaz ya da renkli, bazıları ciddi, bazıları komik.

Eski fotoğraflara olan hayranlığım nereden geldi bilmiyorum ama o fotoğraflarda daha çok kendimi buluyorum. Çok eski kafalı olduğum da söylenemez gerçi.


Ohio’da yaşıyorum ve dün antikalar satan bir alışveriş merkezi olan Aunties Antique Mall'dan altı adet Türkiye fotoğrafı bulunca dört köşe oldum!

Fotoğrafların arkasında ki notta el yazısıyla tarih 27 Aralık 1955’de satın alındığı ve şehirlerin isimleri yer alıyor. Kart postal niyetinde mat ve parlak kağıtlara basılmışlar: beş tanesi İstanbuldan bir tanesi ise İzmirden.


Baktıkça fotoğraflara aklımda sorular, Amerika’dan Türkiyeye neden gitti, nasıl gitti? Nereden aldı acaba? Nasıl biriydi ki bu fotoğrafları satın aldı?
Türkiyeyi beğenmiş kanısına vardım, çünkü kahramanımız her gittiği yerden sadece 2 ya da 3 adet fotoğrafa sahipken, Türkiyeden altı tanesine sahip.
Ben İzmir’de büyüdüm ama bu fotoğrafın nerede çekildiğini bir süre çıkaramadım. Fark ettiğimde ise tabii “Aaaa aaaa!!”

 Bakın bakalım siz de beğenecek misiniz?
İstanbul











İzmir

0 comments:

Post a Comment