Thursday, May 1, 2014

İngilizce mi nasıl geliştirebilirim?



Günümüzde o kadar çok fırsat var ki aslında! Biz gençken böyle değildi, peh!

1. Ben ingilizce öğrenmeye şarkı dinleyerek başladım. Yonca Evcimikten sonra Türkçe şarkılar pek sarmadı beni. Şaka maka Twitter mwitter derken şarkıların anlamını öğrenme açısından kelime hazinem genişledi.

2. Penpal, yurtdışında yaşayan bir çok mektup arkadaşı edindim. Ilk mektup arkadaşım bir İngiliz idi. Daha sonra pek çoğu Asya'dan ve Avrupa'dan asıllı olmak üzere bir çok mektup arkadaşım vardı. Merhaba, nasılsın? benim günüm şöyle geçti. Senin günün nasıldı? Benim en sevdiğim ....vs vs derken iki sayfa ingilizce döktürüyorsun. Pratik açıdan mikemmel.

3. Oynadığın oyunları İngilizce kur. Bak bakalım o zindandan çıkana kadar nasılda bir İngiliz ya da Amerikalı oluveriyorsun. Ya da kahramansan kahramanlığını bil de görevini başarıyla (ve İngilizce) tamamla. O da olmadı health veya mana lazımsa nasıl "Help!"diye bülbül kesiliyorsun!

4. Sosyal medya artık çok hızlı ve dünyanın bir ucuyla bağlanabiliyorsun. Evden çıkmayıp bilgisayar başında oturacaksan bari aç bir iki yabancı arkadaş bul. Bunun için Facebook da takılabilirsin ya da Google+ aslında pek daha hızlı bu konuda yeni kişileri çemberine ekleyebilirsin.

5. Flash cards! Öğreneceğin veya öğrenmek istediğin kelimeleri kartlar haline getir. Bunları zaman zaman yanında taşı ve oku, otobüste, dolmuşta...

6. Dil kurslarına servetler ödeme! Cidden pratik yapmadığın sürece dil kurslarından sadece öğreneceğin dil bilgisi. Dil bilgisini zaten zamanla lisede, üniversitede kapıyorsun. Fakat pratik çok önemli. Kendine güven ve konuş. Hepimiz hata yaptık, ilk cümleleri hebele hübele çıkardık ağzımızdan, biraz ingilizce biraz beden dili derken şimdi her şey değişti!

Benim en çok dilimi geliştirdiğim yöntem bilgisayar oyunlarıydı. Rol yapma oyunları ve savaş oyunları nedeniyle grubundakilerle bir takım halinde hareket etmek için konuşmak şart idi.

Uzun lafın kısası, eğer ki içinden geliyorsa kendin yolunu bulacaksın kesinlikle ama kendine güven. Sen bir başla bir iki cümleyle bak bakalım nasıl devamı gelecek!

0 comments:

Post a Comment